דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריחות עור בתינוקות 

מאת    [ 28/01/2016 ]

מילים במאמר: 901   [ נצפה 3590 פעמים ]

תינוקות נוטים לפתח פריחות בעור כבר בהיותם בני כמה ימים, כשעורם הרגיש מתאים את עצמו לסביבה השונה. רוב הפריחות אינן מזיקות ותיעלמנה מעצמן. עם זאת, אם התינוק שלך פיתח פריחה ונראה לא טוב, או אם אתה מודאג, פנה לרופא המשפחה שלך כדי למצוא את הסיבה ולקבל את הטיפול הדרוש.

מדריך זה עשוי לתת לך מושג טוב יותר על הסיבות לפריחה, אך אין להשתמש בו כדי לאבחן את מצבו של התינוק בעצמך. רופא ייתן את האבחנה הנכונה.

מיליה

כמחצית מכל התינוקות נוטים לפתח על פניהם כתמים לבנים זעירים (1-2מ"מ), שנקראים מיליה (milia). אלה הם רק נקבוביות חסומות בתוך ארבעת השבועות הראשונים לחייהם.

טוקסיקום

מחצית מכל התינוקות נוטים לפתח תגובת עור בצורת כתמים אדומים שנקראת טוקסיקום (toxicum), בדרך כלל בגיל יומיים או שלושה. זוהי פריחה נורמאלית שלא תטריד את תינוקך ותעלם אחרי כמה ימים.

אקנה בילוד ("אקנה תינוקות")

ישנם פצעונים המופיעים לפעמים באף ובמצח התינוק בתוך חודש מרגע לידתם. אלה נוטים להיות יותר מטרידים, לפני שנעלמים לחלוטין לאחר כמה שבועות או חודשים.

שטיפת הפנים של התינוק עם מים וקרם לחות עדין יכול לשפר את מראה עורם. צריך להימנע מתרופות לאקנה המיועדות לילדים ומבוגרים.

פצעונים או נקודות שחורות שמתפתחים אחרי גיל שלושה חודשים ('אקנה אינפנטילית') נוטים להיות חמורים יותר ולעתים קרובות זקוקים לטיפול רפואי.

כובע עריסה

'כובע עריסה' הם קשקשים צהבהבים ושמנוניים המתפתחים על הקרקפת של התינוק. כשמדי פעם הם גולשים גם לפנים, לאוזניים ולצוואר.

כובע עריסה לא מגרד ולא צריך להטריד את התינוק שלך. אם התינוק שלך מגרד, עלול להיות לו אקזמה (ראה להלן).

'כובע עריסה' הוא מצב שכיח שנוטה להתפתח בעור בתוך שניים או שלושה חודשים לאחר הלידה. המצב בדרך כלל משתפר ללא צורך בטיפול בכמה שבועות או חודשים.

שטיפת השיער והקרקפת של התינוק בעדינות עם שמפו תינוקות, עשוי לעזור למנוע קשקשים נוספים.

אקזמה

אקזמה הוא מצב שגורם לעור להיות מגרד, אדום, יבש וסדוק. הצורה הנפוצה ביותר היא אקזמה אטופית, שפוגעת בעיקר בתינוקות וילדים, אבל יכול להמשיך לבגרות.

אקזמה בתינוקות מתחת לגיל שישה חודשים קשורה לאלרגיות לחלב ולביצה.

אקזמה אטופית לעתים קרובות מתחילה בתינוקות צעירים בתור פריחה אדומה ומגרדת על הפנים, הקרקפת והגוף. ככל שהילד מתבגר,  הוא בדרך כלל מתחיל לפתח באזורים אלה קפלי עור, כגון מאחורי הברכיים או על החלק הקדמי של המרפקים. קרמים ומשחות יכולים לעתים קרובות להקל על הסימפטומים.

תפרחת חיתולים

תפרחת חיתולים מתרחשת כאשר העור סביב אזור החיתול של התינוק הופך להיות מגורה. זו נגרמת לעתים קרובות על ידי חשיפה ממושכת לשתן או צואה, אבל לפעמים יכולה להיות התוצאה של זיהום פטרייתי או מצב עור נדיר.

בדרך כלל אפשר להפחית תפרחת חיתולים על ידי נקיטת צעדים פשוטים כדי לשמור על עורו של התינוק נקי ויבש, וכדאי לעשות שימוש במשחות במידת הצורך. שמן נגד פטריות עשוי להיות נחוץ אם הפריחה נגרמת על ידי זיהום פטרייתי.

גזזת

גזזת היא זיהום פטרייתי נפוץ בעור שגורם לפריחה אדומה דמוית טבעת כמעט בכל מקום בגוף (קרקפת, כפות רגליים ומפשעה). הוא מטופל בדרך כלל זה בקלות באמצעות משחות הנמכרות ללא מרשם.

מיליריה ("פריחת זיעה')

פריחת זיעה עלולה להתלקח כאשר התינוק מזיע - למשל, כשהוא לבוש בבגדים רבים מדי או רגיש לסביבה חמה ולחה. זה הסימן לכך, שבלוטות הזיעה שלו נחסמות. הוא עלול לפתח בליטות זעירות אדומות או שלפוחיות על עורו.

סעפת

סעפת היא זיהום חיידקים מדבק מאוד של שכבות העור, מה שגורם לפצעים ושלפוחיות מעל פני השטח. זה בדרך כלל לא רציני, אבל אפשר לבקר את רופא המשפחה למרשם אנטיביוטיקה, שאמור לנקות את הזיהום תוך 7-10 ימים.

אורטיקריה (סרפדת)

אורטיקריה היא פריחה אדומה מגרדת שמופיעה על העור. זה קורה כאשר המעי הדק (כגון מזון שהתינוק שלך אלרגי אליו) גורם לחומר הנקרא היסטמין להשתחרר לתוך העור.

אם תינוקך מקבל אורטיקריה במהלך ההאכלה, המצב עלול להיות מופעל על ידי מה שהם נאלצו לאכול או לשתות. המזונות הנפוצים ביותר הם ביצה וחלב, אבל מזונות רבים אחרים יכולים גם כן להוות את הסיבה לכך.

פריחת האורטיקריה היא בדרך כלל קצרה ויכולה להתחסל בעזרת אנטי-היסטמינים. אם התינוק מקבל אותה שוב ושוב,  חשוב לראות רופא כדי לדון באלרגיות אפשריות.

תסמונת הלחי סטר

תסמונת הלחי סטר היא זיהום ויראלי נפוץ במיוחד בילדים ותינוקות. הוא בדרך כלל גורם לפריחה אדומה וחומה בהירה על שני הלחיים. רוב התינוקות לא זקוקים לטיפול, תסמונת הלחי סטרה היא בדרך כלל מצב קל שעובר תוך כמה ימים.

מחלת הפה והטלפיים

מחלת הפה והטלפיים היא מחלה קלה נגיפית ונפוצה, שגורמת לפריחת שלפוחית על כפות הידיים וכפות הרגליים, וכן לכיבים בפה. תינוקך עשוי לחוש ברע ועשוי להיות לו חום.

בדרך כלל לא נחוץ טיפול מיוחד, כיוון שהמערכת החיסונית של התינוק מנקה את הווירוס, והתסמינים ייעלמו לאחר 7 עד 10 ימים.

גרדת

גרדת היא התפשטות נפוצה של העור שיכול להשפיע על אנשים בכל הגילים. היא נגרמת על ידי קרדית זעירה המתחפרת בתוך העור.

הוא לעתים קרובות מופץ בין בני המשפחה, ולכן כאשר תינוקות מקבלים גרדת, לרוב זה בגלל שמישהו במשפחה לקה בו לאחרונה. תינוקות הסובלים מגרדת מפתחים כתמים זעירים ומאוד מגרדים בכל הגוף, כולל בכפות הרגליים, בית השחי ואזור איברי המין.

משחות נגד גרדת צריכות להינתן לכל בני המשפחה באותו הזמן כדי שזה יהיה אפקטיבי.

סימני אזהרה לדלקת קרום המוח

חשוב להיות מודע לסימני האזהרה של דלקת קרום המוח בתינוק, כשהתינוק הופך להיות עצבני, עם התנהגות יוצאת דופן, בוכה, מקיא ומסרב להיות מוזן, עור חיוור ומוכתם, בוהה, מאבד תיאבון, מאוד מנומנם עם אי רצון להתעורר.

סמוך על האינסטינקטים שלך. אם אתה חושד שתינוקך לקה בדלקת קרום המוח, בקר את הרופא שלך באופן מיידי או בטיפת חלב.

מאמי קר (mommycare) - מובילים במוצרים טבעיים לאם ולתינוק. מבחרי מוצרי מאמי קר לבחירתכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב